Referat fra 2008

Afholdt 29/1-2008 i Klublokalet på Breinholtgård

PUNKT 1:

Referat af mødet den 29. januar 2008 i klublokalet på Breinholtgård.

Dagsorden iflg. vedtægter.

1. Som dirigent valgtes undertegnede, som konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt. Alle var indkaldt enten pr. mail eller pr. brev. 11 var fremmødt, hvilket er nogenlunde.

2. Se under Captains Beretning. Alle var positive ang. Matchkomiteen deltager/bestemmer, hvilke fire som deltager i Klub i Klubbernes match. Det er trods alt det eneste de (måske) får ud af deres store arbejde. Få spørgsmål blev stillet og herefter godkendtes beretningen enstemmigt.

3. Erik fremlagde regnskabet. Spørgsmål blev stillet og besvaret. Regnskabet godkendtes enstemmigt.

4. Ændring af vedtægterne.
3.a. Tilpasses, så vi kun kan godkende nye medlemmer på generalforsamlingen.
3.b. Overskridelse af betalingsfrist medfører spilleforbud + bøde og efter påkrav eksklusion.
3.c. Et medlem vælges tillige på generalforsamlingen som matchansvarlig for årets tour på udenbys baner. Henning blev valgt for 2008.

5. Børge ville gerne afløses i rollen som Captain, da han har mange gøremål i løbet af foråret, herunder maraton i maj måned. Undertegnede blev som den eneste foreslået. Blev herefter enstemmigt valgt.

6. Erik blev enstemmigt valgt som kasserer i endnu et år.

7. Søren og Børge blev enstemmigt valgt som klubudvalgsmedlemmer.

8. Henning genvalgtes som revisor.

9. Bo Hansen (Morten), Jesper Nielsen (John) og Carsten Lund (Robin) blev foreslået til klubben. Ingen havde indvendinger, hvorfor de alle 3 bydes velkommen. Ingen yderligere indkomne forslag - se pkt. 4.

10. Her blev talt og drøftet om lidt af hvert:
- Per tager sig af superrunde igen i år.
- Hvordan spiller vi i år, nu hvor det ser ud til at vi skal bestille teetid ?. Skal vi evt. tilmelde os senest dagen før, eller.....? Nærmere følger. Robin taler med klubben herom.
- Der blev slået et slag for turen til Brundtland med vore hustruer.

Generalforsamlingen sluttede - og vi ser frem til den nye sæson.

Som dirigent og ny Captain

Robin Thybo

PUNKT 2:

Captains beretning v/Børge.

Året i Inngolf er i store træk gået fint.

Vi har fra i år indført fast starttid - torsdag kl.16.15, med fremmøde kl. 16.00. Hvis man er sent på den giver man starteren besked. Dette har fungeret fint. Nu kan folk passe deres arbejde (vi er nogle få stykker der stadig arbejder!) og stadigvæk nå til golf.

Problemet har til gengæld været starteren, der i alt for mange tilfælde ikke har været der, eller ikke har fundet en afløser. Dette skal strammes gevaldig op i den kommende sæson.

Det er også matchkomiteens holdning at betaling, skal falde til tiden, og evt. manglende betaling skal medføre øjeblikkeligt spilleforbud i Inngolf regi, indtil restance er indbetalt.

I den løbende turnering, har der været lidt tvivl om hvad der var tættest flaget. Det er ret enkelt, og står klart under matchproportioner på hjemmesiden. Altid Skoven 5, alternativt Sletten 9 og kun Ådalen 2 hvis vi spiller Ådalen (9 huller)

Et nyt tiltag i BGK har været en match, hvor kun medlemmer fra klubber i klubben kunne deltage. Efter et indledende møde (hvor Søren deltog), fastlagdes det at vi måtte stille med 4 mand (afhængigt af antal medlemmer i Inngolf), og matchkomiteen besluttede sig med ret kort frist, at vi tre fra matchkomiteen ville deltage, med Per som fjerdemand. Dette var der lidt mulen i krogene over, men til det vil jeg sige:

Matchkomiteen er valgt primært til at få klubben til at fungere i praksis. Der bliver faktisk brugt en del timer på dette arbejde, ud over golfdagene. Så derfor synes jeg/vi det var en fair måde at gøre det på. (Erik og Henning var de to næste i rækken, hvis der var afbud) For god ordens skyld skal jeg bemærke, at vi selv betalte matchfee og bespisning, og således ikke har været nogen økonomisk belastning for klubben.

De to udenbys matcher blev afviklet på de fastsatte dage.

Turen til Bramming var en fin oplevelse, med en god bane og en fin bespisning. Det var absolut pengene værd. Turen til Ølgod blev også OK. Vi mistede en del bolde, og maden fra den lokale kro var lidt la la.

Men fælles for begge ture var, at det var fint organiseret. Henning og hans hjælpere har gjort et solidt stykke arbejde, hvilket jeg på klubbens vegne vil sige tak for.

Finalematchen gik planmæssigt og det blev en spændende affære, da der stadig var kamp om flere af pokalerne. Efter god mad og lidt drikkelse blev de mange pokaler blev uddelt. Tak til Per for styring af superrunden.

Tak til Erik for at styre pengekassen, og Søren og Robin for hjælp i matchkomitéen.

Også en stor tak til vore sponsorer, Esbjerg Pokalen, Estatemæglerne Birkelev og Thybo,
EH Skilte samt diverse boldsponsorer.

Jeg vil slutte min beretning med at minde jer om Inngolfs formålsparagraf:

At spille golf på et hyggeligt og venskabeligt niveau.