Referat fra 2012

(For Captains beretning - se nederst)

Referat fra Generalforsamlingen i Inngolf  - tirsdag den 31. Januar 2012, kl. 18.30

Dagsorden:

1. Valg af dirigent

Børge valgtes enstemmigt, og konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt og dermed beslutningsdygtig.
    Der var fremmødt 12 Inngolfere.
  2. Captains beretning

Robin aflagde beretning (se skriftlig beretning fra Captain).
    Den blev godkendt, med enkelte spydige bemærkninger.
  3. Kassererens beretning

Robin fremlagde på Heidis vegne, det fremlagte og reviderede regnskab.

Året udviste et forventet underskud, hvorfor kassebeholdningen som ønsket blev nedbragt i forhold til staten af året.
    Heidi fik både af revisoren og generalforsamlingen stor ros for fint arbejde.
    Der har i år været sjældent set i Inngolf – godt styr på finanser og bilag.
  4. Ændring (tilpasning) af vedtægterne

Flyttet til punkt 10
  5. Valg af Captain

Robin blev enstemmigt valgt.
  6. Valg af kasserer

Heidi blev enstemmigt valgt med stor applaus.
  7. Valg af to klubudvalgsmedlemmer (der samtidig er i matchkomité sammen med Captain)

Carsten Dahl og Jakob blev enstemmigt valgt.
  8. Valg af revisor

Henning blev enstemmigt valgt.
  9. Valg af Webmaster

Per Nørsten blev enstemmigt valgt (assisteret af den berejste Carsten Lund).
    Det var generalforsamlingens klare ønske, at hjemmesiden bliver mere aktuel og up to date.
  1. Behandling af indkomne forslag

Forslag fra Børge om flytning af matchdage blev vedtaget, dog enedes man om at begge matchdage blev lørdage, for som Henning havde observeret, er alle taxafolkene, der var imod lørdag stoppet.
    Fremover er matchdagene herefter (skal rettes i vedtægterne):
    Lørdagen før Kristi Himmelfartsdag                              (i år lørdag den 12. maj)
    Første lørdag i september                                                (i år lørdag den 1. september)

Forslag til nye medlemmer fra forskellige.
    8 foreslået i alt til 4 ledige pladser.
    Alle blev godkendt af generalforsamlingen.
    Poul Dehn Andersen, Ole Malmskov, Hans Martin Westergaard og Jan Hegner Hansen er derfor optget som medlemmer.
    De 4 øvrige – Claus Jessen, Henrik Gliese, Alfred Sørensen og Michael Knudsen - er på venteliste og optages i nævnte rækkefølge, hvis et eller flere medlemmer stopper i løbet af sæsonen. Alternativt, hvis der er plads i næste sæson.

Forslag fra Robin og Jesper om ny orange grøn og fantastisk lækker polo, blev vedtaget.
    Alle får en til sæsonstart – klubben betaler.
  2. Eventuelt

Efter lidt snak frem og tilbage, var der opbakning til at matchkomiteen nedlægger Matchplay i 2012. Super ruden afvikles, hvis halvdelen melder sig til. Morten står for dette.

BERETNING  2011

Efter en hård vinter fik vi skudt året 2011 i gang. Igen med warm-up matcher – uden den store opbakning. Det bliver forhåbentlig bedre i 2012.

Den store spænding har der jo ikke være i år – før til sidst. Brian lagde sig i spidsen ret hurtigt både på pointlisten og på pengelisten – om end der var en som var lige ved at nå ham til sidst. Bedste putter blev også Brian skarp forfulgt at undertegnede – det var kun 2-3 puts der skilte i hele sæsonen. Året rosin i pølseenden var Martin, som jeg ønsker bedre held i næste sæson. At have 1 point MÅ kunne forbedres.

Udenbysmatcherne: Stor TAK til ”udenbysmatchkomiteen”: Carsten D. og Erik.

Torsdag den 19/5 gik årets første udenbys matchtur til det smukt beliggende Benniksgaard, ved Flensborg Fjord. Carsten Dahl stod for arrangementet med lidt hjælp fra den øvrige matchkomité. Godt job Carsten - alt klappede. Også tak til vor fotograf Carsten Lund for de fine billeder. Savnet var Per Nørsten og John ”Wayne” Sørensen, der desværre måtte melde fra på grund af sygdom og skader. Tak til Hans Martin (ny mand i år) for at træde til som substitut, og tak fordi du holdt ”lidt igen” J. Matchen på 36 huller Stableford blev fint afviklet. Banen var i fin stand, men på bagni, var der nogle specielle huller. Specielt hul 13 trak tænder ud. Med en lille sø foran teestedet, et drive hvor man ikke kunne se landingsområdet, en mark med geder og en Isotop der stjal rigtig mange af vores bolde. Vi gik de første 18 huller og havde buggies de sidste 18. Det var udmærket, selv om der var enkelte der peb når bakkerne skulle forceres på gåben. Med et godt udlæg af Torben, Bo, Jens og Karsten Valeur, udgjorde de 4 førerbolden til 2 runde. Men at det kan være svært at holde sammen på det i finalerunden, har mange golfspillere måttet sande. Slutresultatet kan du se under leaderboard. Tak til alle for en dejlig tur og tak til vore sponsorer for hjælp med præmier.
Specielt Jakobs præmie til de to dårligst placerede... Her må Jesper da kunne drage nytte af instruktionsbogen og dens øvelser. Måske skal vi overveje at finde en optiker som sponsor næste gang, så han måske kan finde sin bold, når han har slået den 20 meter frem ad fairway

Tur til Silkeborg: Vi kørte i egne biler. Fungerede perfekt. Super lækker bane og restaurantforhold. Vi blev taget godt imod fra morgenstunden og fik udleveret vores Rolls Royce biler. Biler hele dagen – det fungerede bare. Banen var beliggende i skøn natur og med mange udfordrende huller. Vi spillede stableford formiddag og slagspil om eftermiddagen. Det fungerede rigtigt godt. Altså ingen tællende holdspil denne gang. Brian løb med titlen om formiddagen skarpt forfulgt af undertegnede og med Jakob på 3. Pladsen.

Eftermiddagens slagspil blev vundet af John Wayne med Børge og undertegnede på de næste 2 pladser.

Igen god forplejning og stor gæstfrihed. Tak for det. Og igen tak til udenbysmatchkomiteen m.fl. for et godt stykke arbejde.

En god og anbefalelsesværdig bane – i godt selskab.

Matchplay - Undertegnede som vinder efter finalesejr over Børge - J 4 finale i træk fra undertegnede – man skal jo ikke holde sig tilbage, selvom man er Captain J

Afslutningsmatchen blev igen i år en fantastisk dag – hvor det hele blev afgjort og præmierne blev fordelt. Brian løb af med det fleste – om end han ikke får mulighed for at forsvare dem i år. Tillykke til Brian for stabilt spil gennem hele sæsonen, selvom penge-/puttelisten var ved at smutte.  Jens tog sig af finalematchen foran sidste års vinder Carsten Dahl.

Afslutningsmiddagen blev holdt hos Børge. Tak til Jette og Børge for husly, og Jette og Heidi for god servering. Fuldstændig fantastisk mad igen m/våde varer. Det var simpelthen endnu en gang en fremragende og helt fantastisk aften i godt selskab – jeg tror at alle hyggede sig.

Vi afsluttede sæsonen helt på vores efterårsudlandstur, som i år gik til Tyrkiet. Vi var i år 9 afsted – om end flere havde fortrudt og ønskede at lægge billet ind til næste år. 5 stjernet hotel m/all inklusive – det kørte bare. Helt i gennem fantastiske baner og vejret var super til golfspil – 18-24 grader. Opvartning fra ende til anden – fantastisk arrangeret – alt var timet og tilrettelagt – intet manglede. Det er så svært at beskrive – det skulle simpelthen opleves – men en af de bedste ture jeg nogensinde har været på også socialt. Den kunne godt gentages.

En stor tak til vore sponsorer

- Esbjerg Pokaler v/Per Jakobsen
- EH Skilte v/Børge Heiberg
- ESA Tryk v/Erik Pedersen
- Rambøl Olie og Gas v/John Sørensen
- Atkins Olie og Gas v/Finn Ewert Christensen
- GlasPartner v/Karsten Valeur
- Estate - Birkelev & Thybo v/Robin Thybo

Vi håber de fortsætter i 2012.

Tak til: Børge og Carsten Dahl samt Carsten Lund hjemmesideopdatering. Ligeledes en tak til kasserer Heidi og revisor Henning for godt arbejde.

HUSK:

§10 - Formålsparagraf
At spille golf på et hyggeligt og venskabeligt niveau.

Tak til alle jeg har glemt.

Inngolf - Generalforsamling